היכן כדאי לי למקד את תקציב הפרסום במדיה החברתית, בפייסבוק או באינסטגרם? כדי להעריך מה מתאים לכם יותר, יהיה עליכם לשקול את היעדים שלכם.
אמנם, פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם מתבצע בשתי פלטפורמות החוסות תחת Meta, המיתוג מחדש של פייסבוק. עם זאת, כדי שהקצאת התקציב שלכם תהיה היעילה ביותר והאסטרטגיה מחודדת יותר, מומלץ לפנות אל שתי הפלטפורמות הללו על בסיס נפרד ולבחון כל מקרה לגופו.
פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם
אז מתי כדאי לבחור חברת פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם בו זמנית, ומתי עדיף לבחור רק באחת מהן? התשובה תלויה בכמה שיקולים, כמו:
– טווח הגעה לקהל – אפשרות להגדיל את טווח ההגעה לקהל עד 25%
החל מינואר 2021, החלו 75% ממשתמשי הפייסבוק להשתמש גם באינסטגרם. נתון זה מצביע על פוטנציאל להגדלת טווח ההגעה לקהל, עד 25%, באמצעות פרסום הן בפייסבוק והן באינסטגרם.
עם זאת, מכיוון שמדובר בשיעור ממוצע, יתכן שבפועל הטווח המצטבר יהיה קטן יותר. כדי להבטיח שתוכלו להרוויח מהגדלת טווח ההגעה לקהל, השתמשו בכלי הערכת גודל הקהל (Audience Size), בכול אחת מהפלטפורמות.
אם ההבדל הוא כ-10%, לא כדאי להשקיע בו זמנית בפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם. יתכן שרוב המשתמשים בפלטפורמה אחת כבר נחשפו לפרסום שלכם בפלטפורמה השנייה, וסביר להניח שהרווח הפוטנציאלי הקטן, לא יצדיק את הפרסום בשתיהן.
בחירת מודעות פרסום
פורמט מודעת הפרסום – להפיק תועלת מהפורמטים הייחודיים של כל פלטפורמה אמנם, אינסטגרם ממשיכה לפתח את פורמט מודעות פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם שלה והחלה לתמוך גם במאפיינים של המסחר האלקטרוני, אבל, היא עדיין לא נוטה להיות יעד מרשים לביצוע עסקאות.
בניגוד לפרסום באינסטגרם, לפייסבוק אין בינתיים פורמטים בעלי השפעה גבוהה שירגשו את המשתמשים. לכן, אם הדמיון הוא שיקול דומיננטי שלכם ונועד להשיג השפעה בלתי נשכחת – שקלו לפרסם רק באינסטגרם. האינסטגרם היא בחירה טובה גם לפרסום סרטון קצר שאמור לעורר מעורבות.
פרסום בפייסבוק
פייסבוק מתאימה יותר לאסטרטגיות ׳משפך תחתון׳, בעיקר כשמדובר במסחר אלקטרוני או בקמפיין מוכוון המרות, שבהם העסקה מתרחשת באתר נפרד.
משתמשי אינסטגרם מעדיפים לא לצאת מהאפליקציה אלא להישאר בה. אבל אם התמונות שלכם פונקציונליות או מעוררות לפעולה בתוך האפליקציה (כמו הערות או שיתופים), ומעורבות זו חשובה לכם יותר מהנעת משתמשים אל האתר שלכם, אזי שקלו פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם כאחד.
– התחשבות בקהל – לקלוע לכוונת הקהל שלכם כאשר אתם מנסים לקלוע לכוונות של הקהל, זכרו כי משתמשי פייסבוק ואינסטגרם נוטים ללכת לכיוונים מנוגדים. כל פלטפורמה מושכת משתמשים בכול שלבי המשפך השיווקי. עם זאת: –
– אינסטגרם מעודדת התנהגות במשפך העליון, כלומר גלישה ומעורבות גבוהה בפרסום החזותי.
– ואילו משתמשי פייסבוק תומכים יותר בהתנהגות בתחתית המשפך, כלומר ירצו לרכוש, להירשם ולבצע פעולות הקשורות לעסקאות.
לכן, כאשר אתם שוקלים פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם – שימו לב לעדיפויות של הקהל בכול אחת מהפלטפורמות ולמיקומם במשפך השיווק.