אמנם, הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם מופעל על ידי אותה הנהלת פרסום, ובכול זאת עלויות הפרסום שלהם אינן זהות.
אז כמה עולה פרסום באינסטגרם? במקרים מסוימים, הפרסום באינסטגרם הוא מעט יקר יותר מהפייסבוק. הבדל נובע, כנראה, מכך שפייסבוק קיימת זמן רב יותר מהאינסטגרם, והיא בעלת נתונים רבים יותר ומיקומי מודעות פרסום רבים יותר, בהשוואה לפלטפורמת האחות הצעירה, המאומצת של פייסבוק – פלטפורמת האינסטגרם.
עד כאן העובדות! יחד עם זאת כאשר אתם תוהים כמה עולה פרסום באינסטגרם, אל תתנו לעובדה שפייסבוק זולה יותר, להרתיע אתכם מלחקור את המקבילה החזותית, הרווחית והיעילה הזו, השוכנת בחיק האקו-סיסטם של פייסבוק.
יתכן שתמצאו שפרסום המותג שלכם באינסטגרם יהיה יקר יותר (בגלל מיקומי מודעות פרסום פחותים ועקב תחרות מוגברת על נתח החשיפות), אבל אולי גם יתברר לכם שאינסטגרם יעילה יותר מבחינת עלות-תועלת מהתוצאות המתקבלות מפרסום בפייסבוק.
כמה עולה פרסום באינסטגרם
רגע לפני שאתם בודקים כמה עולה פרסום באינסטגרם, חשוב להבין כי פרסום בתשלום הוא כלי שיווקי רב עוצמה באינסטגרם, והוא יכול להשלים את מה שהמותג שלכם מסוגל לעשות:
– ב-Feeds
– ב-Stories
– או ב-Explore tabs
כמו מודעות הפרסום בפייסבוק, כך גם המודעות באינסטגרם מציעות מיקוד מתקדם וגמישות, כך שסביר להניח שהן יהיו נגישות גם לעסק שלכם.
אם פלטפורמה חזותית זו היא ערוץ פופולרי עבור קהל היעד שלכם, ברור שאתם סקרנים לדעת כמה עולה פרסום באינסטגרם ובכלל מה הן כוללות.
פרסום באינסטגרם – כמה הוא עולה?
עלויות הפרסום באינסטגרם מורכבות מ-3 אפשרויות מרכזיות:
– עלות ממוצעת לקליק – CPC (cost per click) עלות אינסטגרם לקליק תהיה כ-0.70 דולר. חישוב זה לוקח בחשבון את כל הקליקים על המודעה, הכוללים לא רק קליקים על קישורים, אלא גם לייקים/תגובות, הערות ושיתופים.
עבור מודעת פרסום המובילה לאתר יעד (URL), המחיר לקליק יהיה כ-0.95 דולר.
רוצים לקבל מידע על פרסום בטיק טוק לחצו>>
מה העלות בפרסום ?
– עלות למעורבות – CPE (cost per engagement) עלות אינסטגרם למעורבות עשויה להיות כ-0.01 דולר.
– עלות לאלף הופעות באינסטגרם – CPM (cost per thousand impressions)
עלות אינסטגרם לאלף הופעות עשויה להיות כ-3.50 דולר, עבור ביצועים טובים יותר של מסע הפרסום ביחס ל-ad sets (ערכות מודעות פרסום, הן קבוצות של מודעות שחולקות הגדרות המתייחסות לפרמטרים: כיצד, מתי ואיפה הן יופיעו).
כמה עולה פרסום באינסטגרם
באשר למחירי CPM, כלומר, לאלף הופעות, הממצאים מלמדים כי פייסבוק נוטה להיות גבוהה כמעט פי 2 יותר מאינסטגרם, אבל המחירים לקליק בפייסבוק, בהשוואה לאינסטגרם, נוטים להיות פחותים בכמעט חצי.
הפרסום באינסטגרם – מדוע הוא שווה את המחיר?
כעת, כשיותר ברור לכם כמה עולה פרסום באינסטגרם, כדאי לבחון אם אכן הוא שווה את המחיר.
ובכן, קחו בחשבון כי לתשלום עבור פרסום באינסטגרם יש מספר יתרונות, כגון:
– מיקוד מתקדם
– אחוזי מעורבות גבוהים יותר
– וקישורים חיצוניים